Το 3ο και 4ο Νηπιαγωγεία Αρτέμιδος σε Ευρωπαϊκό έργο eTwinning, με δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τη κυκλική οικονομία.
Το 3ο και 4ο Νηπιαγωγεία Αρτέμιδος σε
συνεργασία με σχολεία από Σερβία και Πορτογαλία και συμμετείχαν σε Ευρωπαϊκό eTwinning έργο
με τίτλο: «Schools Supporters of C.E.M»(κυκλική οικονομία). Το παρόν
εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντάσσεται στην υποθεματική της βιώσιμης ανάπτυξης και
αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών στην κυκλική οικονομία Οι επιμέρους στόχοι
αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της
ανεξέλεγκτης κατανάλωσης αγαθών, (β) ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων
(ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίηση, κομποστοποίηση) και (γ) στην κατανόηση της
ανάγκης αλλαγής του σχεδιασμού των προϊόντων, με κατασκευή είτε από υλικά
φιλικά προς το περιβάλλον, είτε από υλικά που μπορούν να αντέχουν στην
επαναχρησιμοποίηση. Στο έργο δημιουργήσαμε ένα πρόβλημα -πρόκληση, το οποίο τα
παιδιά καλούνται να λύσουν ώστε να εμπλακούν
γνωστικά, συναισθηματικά και να αποκτήσουν κίνητρο για δράση. Στο κυκλοχωριό ζούσαν πολλοί κύκλοι ευτυχισμένοι. Οι κύκλοι είχαν καταφέρει τίποτα να μην
χάνεται και τα πάντα να δημιουργούνταν
ξανά, κλείνοντας τους κύκλους όλων των υλικών. Τα πράγματα όμως άλλαξαν όταν
κάποιοι κύκλοι αποφάσισαν να γίνουν γραμμές. Μεγάλη ανησυχία επικράτησε στο
χωριό. Τι θα γίνει τώρα; Ποιες θα είναι οι συνέπειες; Πως θα τελειώνουν τώρα τα
αγαθά τη ζωή τους; Τα παιδιά συνεχίζουν
την ιστορία, προβληματίζονται και διερευνούν τρόπους να βοηθήσουν το κυκλοχωριό
να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του. Οι μικροί μας μαθητές γνώρισαν την έννοια
της κυκλικής οικονομίας όπου τίποτα δεν πάει χαμένο και όλα τα υλικά δεν μένουν
ως απορρίμματα στη φύση αλλά αρχίζουν τη
ζωή τους από την αρχή. Συνέκριναν τις
επιπτώσεις της κυκλικής οικονομίας αλλά και της γραμμικής στη φύση. Αποφάσισαν
να δουν πού καταλήγουν τα απορρίμματα και τι θα μπορούσε να γίνει ώστε να
μειωθούν. Στο έργο αναδεικνύεται η κυκλικότητα που επικρατεί ως μοντέλο στη
φύση σε αντίθεση με το γραμμικό μοντέλο αλόγιστης κατανάλωσης των αγαθών από
τους ανθρώπους στις σύγχρονες κοινωνίες. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες-δράσεις προωθούν την κοινή προσπάθεια για την
προστασία του κλίματος και είναι σε συμφωνία με τους 17 Παγκόσμιους της
Βιώσιμης Ανάπτυξης.